En hand räcker över en nyckelknippa.

Välkommen till ditt nya hem!

Vi på Hemvist är glada över att just du är vår hyresgäst. Vi hoppas att du ska trivas både i och omkring ditt nya hem, det är viktigt för oss! Om du har några frågor eller funderingar rörande din lägenhet, fastighet eller området är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss.

Nyckelutlämning

Du har möjlighet att hämta nycklarna till din lägenhet den dag ditt avtal börjar gälla, alternativt nästkommande vardag om avtalsdagen infaller på en helgdag.  

Glöm inte att ta med dig en giltig legitimation till nyckelutlämningen. Om du inte kan närvara på nyckelutlämningen behöver du en fullmakt, mejla till: info@hemvistforvaltning.se så hjälper vi dig.

Nyckelutlämningen sker mellan kl. 14:00-17:00 på aktuell inflyttningsort:

  • Uppsala, förvaltningskontoret på Fyrislundsgatan 35. 
  • Enköping, förvaltningskontor Frejas Allé 10 i lägenhet 1002.
  • Stockholm, du kommer att bli kontaktad av oss om var du hämtar dina nycklar.

Kort information om ditt boende

Felanmälan: Är något fel i din lägenhet eller i fastigheten och du behöver göra en felanmälan? Då loggar du in på Mina Sidor och registrerar din felanmälan.

Förråd: Ingår ett förråd till din lägenhet så står ditt förrådsnumret i ditt hyresavtal.

TV/Bredband: Digitalt grundutbud för TV från Tele2 ingår i hyran. 

Bredband kan tecknas med Tele2 eller valfri leverantör via Tele2 öppen fiber (www.itux.se).

Hyresinbetalning: Hyran betalas alltid i förskott och ska vara inbetald sista vardagen innan varje månadsskifte. Din hyresavi skickas ut av Fastighetsägarna Service.

Välj hur du vill ta emot dina avier:
Vi erbjuder flera alternativ för hur du kan ta emot och betala dina avier. Gör gärna ett aktivt val, så slipper du pappersfakturor samtidigt som du gör en insats för miljön. Nedan ser du vilka betalningsalternativ som finns och hur du gör för att välja betalsätt:

Boendeappen: Hemvists boendeapp fungerar som en smidig digital brevlåda, där du enkelt kan hålla koll på dina hyresavier och betala dem. Sök på Boendeappen Avy i App Store eller Google Play, logga in med ditt mobila BankID och anmäl betalsättet i appen, så får du dina
kommande avier där. Behöver du komma i kontakt med Avy så kan du mejla till: hello@avy.se.

E-faktura: Du registrerar dig för e-faktura i din internetbank genom att söka på Fastighetsägarna Service Stockholm AB. Registreringen börjar gälla från och med nästkommande avisering.

Autogiro: Du registrerar dig för autogiro i din internetbank genom att söka på det bankgironummer som finns angett på din hyresavi. Registreringen börjar gälla från och med nästkommande avisering. 

Kivra: Är du ansluten till Kivra kommer dina hyresavier automatiskt att hamna där. Vill du inte ha dina avier i
Kivra måste du kontakta dem för att ta bort Fastighetsägarna Services post därifrån.

Har du frågor om dina hyresavier kan du kontakta Fastighetsägarna Service på 08-617 76 00 eller kundservice@fastighetsagarna.se

Kom ihåg att…

Adressändra

När du adressändrar behöver du uppge Skatteverkets fyrsiffriga lägenhetsnummer som finns noterat i ditt hyreskontrakt.

l

Flyttanmäla

Det är viktigt att du gör en flyttanmälan till Skatteverket så att du får rätt folkbokföringsadress. 

Teckna hemförsäkring

Tänk på att du måste ha en gällande hemförsäkring från inflyttningsdagen. Det är ett villkor i ditt hyresavtal.